Friday, 19 October 2012

Migdały! Czy wiesz jak je jeść?


Stanowią świetną przekąskę, dodatek do koktajli, śniadań czy też ciasteczek. Nieprawidłowo spożywane jednak są praktycznie bezwartościowe. Jak zatem je należy jeść?
Aby jedzenie migdałów nie obciążało układu pokarmowego należy je zalać wodą i namaczać przez całą noc. Jeśli nie wybraliśmy blanszowanych - przed konsumpcją należy ściągnąć z nich brązową skórkę.
Podczas moczenia migdałów uwalniany jest inhibitor enzymów, dzięki czemu stają się one łatwiejsze do strawienia, a substancje odżywcze do przyswojenia.
Rozmiękczone migdały spożywane wraz ze zbilansowaną dietą stabilizują poziom cukru i ciśnienia krwi - dzięki czemu są idealną przekąską dla cukrzyków.
Antyoksydanty, które się w nich znajdują chronią przed guzem piersi i mózgu.
Jedzenie niewielkiej ilości migdałów wspiera walkę z nadprogramowymi kilogramami hamując nadmierny apetyt, dostarczając błonnika i niezbędnych tłuszczów.


100g migdałów dostarcza:
kcal: 616
węglowodany: 8,1g
białka: 23,4g
tłuszcze: 54,8g
błonnik: 8,4g
1 migdał (1,2g) = 7kcal (29kJ)

7 comments:

  1. Czytasz mi w myślach, na jutro miałam przygotować post o migdałach! :D leżą sobie na razie w kuchni i czekają na sesję zdjęciową :D też je moczę :) czasem robię mleko migdałowe :)

    ReplyDelete
  2. nie wiedziałam, że przed jedzeniem należy je moczyć;) dobra rada!

    ReplyDelete
  3. uwielbiam migdały, orzechy, wszelkie pyszne bakalie :))

    ReplyDelete
  4. Swietna rada, nei wiedziałam że mają tyle błonnika!! Obserwuję i będę wiernie odwiedzać , bo przyswieca nam jedna idea_zdrowo jeść:)

    ReplyDelete
  5. no,no,no.. ciekawostki o tych migdałach.. ;)
    Ale bardzo trudno znaleźć dobre, świeże migdały :(

    ReplyDelete
  6. Uwielbiam migdały
    i
    podziawiam Twoja piękną, inspirującą istronę.

    ReplyDelete
  7. wow, nie wiedzialam ze trzeba migdaly zagotowac.. zawsze jadlam od tak, z opakowania..

    ReplyDelete