Saturday, 9 February 2013

Jak radzić sobie ze stresem?

 
Stres ma olbrzymi wpływ na nasze zdrowe. Krótki, chwilowy stres jest czynnikiem zapalnym, który pobudza nas do akcji i pozytywnie oddziałuje. Niestety dłuższy stres bardzo negatywnie oddziałuje na nasz organizm.

Podczas stresu głównym hormonem jest adrenalina. Pobudza ona działanie wielu narządów. Jej długotrwałe działanie pozbawia organizm szeregu minerałów, w tym najważniejszego wśród nich  punktu widzenia stresu - magnezu.

Nawet jeśli Twoja dieta jest obfita w naturalne źródła magnezu takie jak: fasole, banany, figi, kakao, daktyle, mango, migdały wciąż jesteś narażony na jego niedobory będąc pod ciągłym wpływem stresu.

Jaka jest rola magnezu?
Magnez ogranicza uwalnianie neuroprzekaźników odpowiedzialnych za reakcje stresową w organizmie.

Kto jest narażony na niedobory?
Niedobory magnezu często występują u osób pracujących umysłowo, wykonujących stresującą pracę oraz pijących dużo kawy i mocnej herbaty.

Ćwiczenia są idealnym sposobem na uporanie się ze stresem. W wyniku ich uwalniane są endorfiny, dzięki którym czujemy się znacznie lepiej. Intensywny trening rozładowuje także napięcie emocjonalne.
Magnez w sporcie!
Magnez wraz z ćwiczeniami zwiększa poziom testosteronu, w badaniu przeprowadzonym w 2011 roku suplementacja magnezu miała nie tylko wpływ na poziom tego hormonu ale także zwiększała wydolność i możliwości treningowe u osób biorących w nim udział.
Jeśli ćwiczysz dobrym rozwiązaniem jest sięganie po preparaty, w którym magnez występuje razem z witaminą B6. Razem bowiem mają ogromny wpływ na enzymy i hormony kontrolujące procesy spalania energii z ATP.
Firma oshee ma w swojej ofercie vitamin shot Magnez + wit.B6, już jedna puszka pokrywa 100% dziennego zapotrzebowania.

Co zrobić by się mniej stresować?
Stres skutkuje podwyższonym poziomem kortyzolu - to zaś odkładaniem się tkanki tłuszczowej w miejscu bardzo niepożądanym jakim jest brzuch. Panowanie nad stresem może mieć zbawienny wpływ nie tylko na zdrowie i samopoczucie ale i sylwetkę!
Głębokie oddychanie
Wyobraź sobie, że każdym wdechem zaopatrujesz się w pozytywną energię i spokój, a z każdym wydechem wypuszczasz z siebie wszystkie złe emocje i niepokój. Dzięki temu rozluźnisz napięte podczas stresu mięśnie.
Rob to co kochasz
Oddanie się temu co naprawdę kochamy, swoim pasjom sprawia, że stres odchodzi na dalszy plan. Spróbuj skupić swoją uwagę na tym dzięki czemu czujesz się komfortowo.
Popatrz inaczej
Jeśli zmienisz sposób patrzenia na pewne sprawy może okazać się, że tak naprawdę nie są one problemem. To my decydujemy o tym czy coś nim jest czy nie. Zawsze pamiętaj, że masz wybór by być szczęśliwym czy pełnym niepokoju, zestresowanym człowiekiem.

5 comments:

  1. Ćwiczenia i Banany :) Idealne sposoby jak radzić sobie ze stresem i jego skutkami :)

    ReplyDelete
  2. Bardzo fajne porady ;D Skorzystam!

    http://letmeloveyou1.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Dobrym sposobem na stres jest też zapisanie czarnego scenariusza sytuacji stresowej i zaakceptowanie go! Brzmi dzwnie, ale pomaga. Zobacz też inne sposoby na to, jak radzić sobie ze stresem

    ReplyDelete
  4. Natural Health News is dedicated to providing the latest information on natural health and beauty. Natural Health News also provides in-depth and insightful reviews on health related products whether you search for general health products and suppliers or specialty products and service online and health related issues focusing on helping readers gathering relevant information about quality, price, and making decision to select their favorite goods.

    ReplyDelete