Sunday, 21 July 2013

Wakacyjny dietetyczny poradnik!

W lecie jemy mniej i więcej się ruszamy. Mimo wszystko często ciężko nam jest wytrwać w swych zdrowych postanowieniach czy diecie. Oto kilka aspektów, na które należy zwrócić szczególną uwagę:

1. Postaw na sezon
Lato niesie za sobą całe bogactwo warzyw i owoców, które dojrzewając w polskim słońcu są prawdziwą skarbnicą wartości odżywczych i przeciwutleniaczy. Jedz je na surowo, gotuj na parze, komponuj nowe smaki! Zrezygnuj w tym czasie z importowanych owoców, które i tak są dostępne przez cały rok. Zamień je na czereśnie, borówki, porzeczki, truskawki, winogrona czy inne sezonowe przysmaki.
2. Woda
Wszyscy pamiętamy o tym by pić dużo wody w upalnie dni. Niestety jednak nie wybieramy tych produktów, które naprawdę nawadniają. Mamy tendencję do wybierania napojów gazowanych, słodkich soków, mrożonych dosładzanych herbat czy już w najlepszym przypadku wody źródlanej. Nie zapominajmy jednak o wodzie MINERALNEJ. Nic nie oczyszcza tak dobrze naszego ciała z toksyn jednocześnie nawadniając go w sposób szybki i naturalny jak ona.
3. Zabierz ze sobą przekąski
Wakacyjne pokusy czyhają na nas na każdym kroku. Kto nie ma ochoty na chłodne lody czekające na nas na rogu ulicy czy mrożoną czekoladę bądź ociekający karmelem deser. Można jednak temu zapobiec nosząc ze sobą przekąski. Są one świetną strategią w walce z podjadaniem. Jeśli wybierzemy te bogate w białka i tłuszcze jak np. migdały czy inne orzechy zapobiegniemy napadom głodu, a przy okazji damy naszemu ciału solidną dawkę niezbędnych kwasów tłuszczowych.
4. Nie daj się nabrać na sałatkę
Sałatka to obowiązkowe danie wszystkich osób dbających o zdrowie i wygląd. Niestety niewłaściwie skomponowana może mieć więcej kalorii niż talerz naleśników. Jedząc w restauracjach zwracaj uwagę na dodatki do swojej sałatki. Zrezygnuj z tłustych serów jak pleśniowy czy parmezan na rzecz twarogu czy mozzarelli light. Największą jednak pułapką są sosy - niektóre z nich mogą zawierać nawet do 400kcal! Jeśli już decydujesz się na gotowy sos używaj go w jak najmniejszych ilościach, bądź po prostu zastąp go oliwą z oliwek czy octem balsamicznym.
5. Jedz regularnie
W gorące dni zazwyczaj nie chce nam się jeść. Ulgę przynosi schłodzony arbuz czy kefir z jagodami. Niestety te straty najczęściej odrabiamy w godzinach popołudniowych. Wtedy również spada najczęściej nasza aktywność fizyczna. Tak więc starajmy się jeść mimo wszytko regularnie. Świetnie sprawdzi się także używanie ostrych przypraw jak chilli. Choć z pozoru na samą myśl o piekielnych papryczkach robi nam się gorąco w rzeczywistości ochłodzą one nasze ciało poprzez pocenie się.
Zatem jeśli przed Tobą nie ma nocy pełnej zabawy i szaleństw nie zostawiaj swoich posiłków na koniec dnia. Pamiętaj o tym, że Twój organizm pracuje przez cały dzień i dlatego też powinien mieć stały dopływ paliwa.

9 comments:

  1. To w sumie dobrze, że wcinam sałatki- chcę trochę przybrać na wadze a bardzo je lubię i się martwiłam, że przez nie tylko chudnę :)

    ReplyDelete
  2. Cześć :)
    Ze względu na tematykę Twojego bloga, chciałabym Cię zaprosić do udziału w dietetycznym konkursie z okazji urodzin mojego bloga :) http://redandpale.blox.pl/2013/07/Konkurs-6-te-urodziny-bloga.html
    pozdrawiam :)
    Daria

    ReplyDelete
  3. Właśnie przeczytałam wszystkie posty na Twoim blogu. Wow :)

    ReplyDelete
  4. ja tam lubie salatki - ktore sama zrobie!

    bardzo fajny blog

    ReplyDelete
  5. Rzeczy o których tutaj wspomniałaś są rzeczywiście bardzo ważne ! ;)
    Pozdrawiam. ;*

    ReplyDelete
  6. Właśnie szukam jakiejś alternatywy dla przekąsek w postaci orzechów, bo nie wiem ile jeszcze na nich pociągnę. Nie ma lekko;)

    ReplyDelete
  7. Thank you for your whole hard work on this site. It has been an inspiration for me. I've passed this on to a buddy of mine.
    EcoFlex review
    Healthy Cleanse Reviews

    ReplyDelete
  8. Natural Health News is dedicated to providing the latest information on natural health and beauty. Natural Health News also provides in-depth and insightful reviews on health related products whether you search for general health products and suppliers or specialty products and service online and health related issues focusing on helping readers gathering relevant information about quality, price, and making decision to select their favorite goods.

    ReplyDelete