Saturday, 6 October 2012

Najlepsze kombinacje pokarmowe!

Działanie fenoli w przypadku tego połączenia znacznie wzrasta. Zmniejsza się poziom złego cholesterolu LDL.
Najnowsze badania odkryły, iż to połączenie zapobiega nowotworom prostaty. Nie ustalono jak dotąd co odpowiada za lepsze działanie w wyniku zmieszania tych dwóch produktów.


Witamina C zawarta w cytrynie sprawia, że żelazo niehemowe, które posiadają warzywa takie jak m.in. jarmuż czy szpinak staje się bardziej dostępne.

Pomidory są obfitym źródłem likopenu, antyoksydantu chroniącego nasze komórki przed negatywnym działaniem wolnych rodników. Jak się okazuje nie tylko obróbka termiczna poprawia wchłanialność tego składnika. Tłuszcze zawarte w awokado sprawiają, że zwiększa się biodostępność likopenu - innymi słowy nasz organizm wchłonie jego większe ilości.

Dodanie pieprzu do kurkumy zwiększa biodostępność jej składnika czynnego kurkuminy ponad tysiąckrotnie! Związek ten ma właściwości przeciwzakrzepowe, obniżające poziom cholesterolu i przeciwutleniające(wielokrotnie przewyższające potencjał witaminy E), a także przeciwnowotworowe.

Obydwa składniki są źródłem związków fitochemicznych z udziałem siarki. Połączenie to zwiększa ich stężenie. Hamują one zarówno rozwój nowotworów jak i rozrost komórek nowotworowych. Cząsteczki przeciwrakowe uwalniane są podczas mechanicznego rozdrabniania warzyw(stąd charakterystyczne ich zapachy).

20 comments:

  1. proste i życiowe rady ;) nigdy nie wiedziałam z czym połączyć awokado, spróbuję z pomidorem ;)

    ReplyDelete
  2. Nie wiedziałam że takie połączenia są takie korzystne:)

    ReplyDelete
  3. Chyba sobie skopiuje te obrazki bo naprawdę przydatne toż to;P

    ReplyDelete
  4. Bardzo ciekawe informacje, lubię takie posty o żywieniu :)

    ReplyDelete
  5. ciekawy blog. Ja zawsze jem brokuł w połączeniu z pomidrkami. Wieczorem często czosnek z cebulą, ale to tylko wtedy, kiedy wiem, że już nie wyjdę :)

    ReplyDelete
  6. Tylko jak po zjedzeniu cebuli i czosnku się gdziekolwiek pokazać ? ;P

    Lubię i to i to ale rzadko jem przez te zapaszki ;)

    A więcej likopenu niż pomidory ma ketchup ;)

    ReplyDelete
  7. po zjedzeniu cebuli bądź czosnku należy zjeść pietruszkę - która niweluje zapach. Co do ketchupu jeśli chodzi o sam związek to ma go sporo ale niestety cukru też - więc lepiej poddawać temp.pomidory samemu czyli np. robiąc sosy, zupy itd.
    Pozdr.:)

    ReplyDelete
  8. O kurcze, całkiem ciekawe spojrzenie na dietę - co z czym łączyć, żeby było jak najzdrowiej. Podoba mi się! :)

    ReplyDelete
  9. czosnek i cebula to moje ukochane połączenie. PS Proszę wyłącz weryfikację obrazkową, bo to znacznie utrudnia komentowanie. Instrukcja na stronie głównej blogów o odchudzaniu

    ReplyDelete
  10. dobry post - klarownie i łatwo do zapoamiętania opisane najzdrowsze połączenia
    ps bardzo ciekawy blog

    ReplyDelete
  11. Lubię wszystko poza ostatim podpunktem :x

    +obserwujemy? :D

    ReplyDelete
  12. ooo bardzo to wszytsko ciekawe i w sumie nowe dla mnie:)
    msze dokladnie pozytac wszytskie twoje posty:)


    pozdawiam:)

    ReplyDelete
  13. Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie na moim blogu w którym wygrać można prześliczne MIĘTOWE VANSY :)
    pozdrawiam :*

    ReplyDelete
  14. Uwielbiam połączenie brokułów z pomidorami! :)

    ReplyDelete
  15. słyszałam też, że nie powinno się łączyc pomidora z ogórkiem zielonym, bo wtedy tracimy witaminki ;)

    ReplyDelete
  16. Cenne informacje, dzięki :)

    ReplyDelete
  17. wszystko zjadliwe:) teraz sprawdzę, jak będą smakować te różności w duecie:)

    ReplyDelete