Monday, 17 September 2012

Szałwia hiszpańska znana pod obco brzmiącą nazwą Chia.

 

 Korzystne działanie tych nasion jest wszechstronne.
Po pierwsze pomagają one schudnąć, głównie z dwóch powodów: są obfite w błonnik - przez co usprawniają przemianę materii i procesy detoksykacji. Po drugie są naprawdę sycące, dodanie ich do porannego śniadania czy koktajlu zapewni nam satysfakcję na długo i zapobiegnie nadmiernej konsumpcji.

Nasiona te są produktem bezglutenowym dlatego tez stanowią idealne źródło białka i cennych węglowodanów dla osób z celiakią. Zawierają one komplet 8 niezbędnych aminokwasów co czyni ich białko wartościowym.
Mają dwa razy więcej potasu niż banan i trzy razy więcej żelaza niż szpinak.
To dobry wybór także dla osób z cukrzycą gdyż zapobiegają nagłym spadkom cukru i ogólnym wahaniom jego poziomu. Obecność rozpuszczalnej i nierozpuszczalnej frakcji błonnika spowalnia rozkład węglowodanów.
Chia jest dobrym źródłem kwasów z grupy omega 3, które mają zbawienny wpływ na nasze zdrowie(poprawa odporności) i wygląd(elastyczna skóra, lśniące włosy).
Jest też źródłem antyoksydantów, niezbędnych do ochrony naszych komórek przed atakiem ze strony wolnych rodników.
Rekomendowana dawka nasion Chia to ok. 15g (czyli 3 łyżeczki) dziennie. Należy również bezpośrednio po ich spożyciu wypić dużą ilość wody ze względu na zawartość błonnika.
Możliwości podania są nieograniczone można zastosować je jako uzupełnienie w wartościowe składniki odżywcze śniadania, sporządzać z nich puddingi, koktajle, napoje, lody, kisiele czy też ciasteczka.

Oto niektóre z opcji:

12 comments:

  1. online np. tutaj (http://www.kenayag.pl)czy na allegro bądź w lokalnych sklepach ze zdrową żywnością :)))

    ReplyDelete
  2. Nigdy się nie spotkałam z taką szałwią. Ale opis jej wartości bardzo zachęca :)

    ReplyDelete
  3. Dzięki za informacje :) zastanawiałam się nad tym cudem ale jakoś zawsze zapominam poszukać w googlach - a tu jak już weszlam, to przeczytałam :D

    a co do białka u mnie - nie codziennie tak to wygląda, jednak mam go faktycznie dużo w diecie - rzeźbię się :)

    ReplyDelete
  4. Świetny blog, wszystko co mnie interesuje:) Na pewno będę zaglądać tu częściej. Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  5. Jeszcze nigdy nie słyszałam o chia. Dzięki za przydatny post ;)

    ReplyDelete
  6. Dziekuje, wczesniej korzystalam zhttp://www.era-zdrowia.pl/strefa-toksyczna.html ( Asca2011 z dieta wp.pl )

    ReplyDelete
  7. Polecam również zapoznanie się właściwościami zdrowotnymi jagód Acai :)
    podsyłam link do bloga byście szukać nie musieli :D http://jagodyacai.sklep.pl/

    ReplyDelete
  8. Ale ty jestes piekna,mowie jak kobieta kobiecie :)

    ReplyDelete
  9. Wiecie co, szukałem ostatnio tych nasion w sklepach internetowych, ale tylko w ViVio jest normalna cena bez sadyzmu dla portfela. Opakowanie 100g kosztuje 6zł, czyli całkiem ok.

    ReplyDelete